fallback

От догодина количеството отпадъци ще е водещо при определяне на такса "смет"

Таксата ще може да се плаща чрез купуване на чували, както и да се определя според имота, предназначението му и броя на обитателите

18:31 | 19.04.16 г. 5

От догодина таксата “смет” да може да се определя на базата на индивидуалното количество изхвърляни отпадъци от домакинство. Това предвижда законопроект за изменение и допълнение на Закона за местните данъци и такси, публикуван за обществено обсъждане на портала за обществени консултации strategy.bg.

Коментари по текстовете могат да се изпращат до 2 май.

Припомняме, че с поправки в Закона за местните данъци и такси от 2013 г., които влязоха в сила от 1 януари 2014 г., беше отменена възможността размерът на такса “смет” да се определя на базата на данъчната оценка на недвижимите имоти, тяхната балансова стойност или пазарната им цена. Промените са във връзка с европейска директива, която забранява таксата “смет” да се определя на базата на данъка за имотите.

В изпълнение на тази разпоредба беше създадена работна група към Министерството на финансите, която подготви нова методика за определяне на таксата и съответните законови поправки. Те обаче не бяха внесени в Министерския съвет, нито в предишното Народно събрание.

През 2014 г. парламентът пак направи промени в Закона, с които задължи Министерския съвет, съвместно със Сдружението на общините, да разработи до 30 март 2015 г. методика за определянето на такса “смет”. В началото на 2015 г. отново беше създадена работна група, която в срок до 25 февруари трябваше да е подготвила новите правила. Групата обаче така и не постигна единодушие.

В проектозакона е записано, че количеството битови отпадъци е водеща основа за определяне на размера на таксата за битови отпадъци. Тя ще продължи да се определя от общинските съвети по места.

Освен на базата на индивидуално количество чрез специални чували, за които общините ще определят минимален брой за закупуване от домакинство, таксата може да се определя и от съобразно броя на съдовете и тяхната вместимост и броя ползватели на услугата в имота, посочва се в текстовете.

Може да се направи и допълнително диференциране според вида на имота и извършваната дейност от него.

Общините ще трябва да изготвят план-сметка за разходите по събирането, извозването и обработването на отпадъците. Тя трябва да бъде одобрявана от общинските съвети по места до 20 януари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:56 | 12.09.22 г.
fallback